Wednesday, May 20, 2009

I lead a small, but valuable life

Ada orang tanya apa sudah jadi dengan cita-cita berapi saya yang macam-macam dulu?

Kadang-kadang bila orang sudah biasa mengukur diri saya atas mimpi-mimpi yang saya pernah simpan, penat juga mahu bawa mereka kembali ke masa sekarang, dan bawa mereka lihat siapa saya yang sebenarnya di sini.

Kadang-kadang bila orang sudah biasa lihat sisi kita yang satu itu, kadang-kadang mereka lupa bahawa dalam diri kita sebenarnya ada banyak sisi. People tend to choose to see things which suits their worldview.

Fair enough, tapi bukan kerja saya memuaskan hati semua orang.

Saya belajar, saya buat kerja, saya habiskan masa dengan kawan-kawan, saya masak, saya baca buku, saya berkenalan dengan orang baru, saya ketawa dengan ibu, saya menyanyi dengan anak kecil, saya sedih dan saya menangis - I have a full life, but my life is not measured in your eyes. Not necessarily.

No comments:

The end

After nearly ten years, ati-the-reader.blogspot.com is now concluding its final chapter. The blog has been a definitive part of my life, an...