Tuesday, April 21, 2009

Many Sips of Cintapuccino

Seputar kopi hitam pekat, dilembutkan dengan percikan susu panas. Naskhah lama Persuasion, berkulit keras dan berlapuk kuning, dibacakan sepanjang perjalanan dalam keretapi hingga sakit belakang. Borak panjang, footsies, dan guitarra Espanola. Naik basikal di tepi pantai, a sleep under the stars.

Kalau saya boleh buat concoction sendiri untuk cerita romantik saya, inilah resipinya.

I am a hopeless romantic, saya akui itu. But being the most objective person in the world apparently contradicts these dreams. Bila kawan-kawan saya buat ujian tentang apa kriteria yang saya cari dalam lelaki idaman saya, intellect comes at the top.

Sebetulnya, saya percaya there is more to life than just a tale of sweet love and heartbreaks.

Macam kawan saya kata, cerita-cerita cinta agung itu hebat sebab ia menggoncang dunia.

No comments:

The end

After nearly ten years, ati-the-reader.blogspot.com is now concluding its final chapter. The blog has been a definitive part of my life, an...