Friday, March 20, 2009

Seperti Kucing Ini, Saya Penat

Entah sebab banyak kerja, atau sebab beberapa hal gusar yang berlaku minggu lepas. I feel totally spent. Knackered, dalam kata lainnya.

Dan sebetulnya saya rindukan keluarga. Saya sepatutnya di rumah, mengambil alih urusan mak. My baby brother is taking over my place now, when I know he should've been the one out there - mengorak langkah alam dewasa dia.

Hal-hal begini, buat saya mahu lebih duduk berfikir dari ke sana sini.

Macam senang saja mahu kata saya ini anti-sosial, tapi sebetulnya I don't really hate humans. Saya cuma ada inner core yang sedikit berbeza. Untuk bersama orang, saya perlukan banyak masa untuk diri sendiri.

Cara saya proses maklumat tentang dunia, saya ambil yang tersiratnya sekali. Dengar muzik tanpa lirik pun saya rasa macam ada jarum-jarum dalam hati saya. Baca buku teks tentang ikan mati pun saya rasa luruh jantung tak boleh angkat-angkat lagi.

Kadang-kadang saya rasa punya perasaan jadi satu hukuman dalam dunia.

Tapi kadang-kadang saya buat lelucon juga, boleh jadi saya ada superpower. Apatah lagi orang macam saya cuma ada 1% saja. Unik.

No comments:

The end

After nearly ten years, ati-the-reader.blogspot.com is now concluding its final chapter. The blog has been a definitive part of my life, an...